مدیر طرحهای عمرانی بنیاد علوی در خوزستان گفت: با اختصاص سه هزار میلیارد ریال اعتبار، عملیات ساخت ۱۷۷ کلاس درس سنگی در استان خوزستان با هدف ارتقای زیرساختهای آموزشی، توسعه عدالت تحصیلی و ایجاد محیطی ایمن برای دانشآموزان مناطق محروم آغاز شده است.
حبیب شیعهزاده سهشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در قالب نهضت عدالت آموزشی، بیش از پنج هزار مترمربع فضای آموزشی شامل ۴۵ کلاس درس با اعتباری بیش از ۲ هزار میلیارد ریال در شهرستان مسجدسلیمان در حال اجراست که نقش مهمی در توسعه زیرساختهای آموزشی و افزایش سرانه فضای آموزشی این شهرستان خواهد داشت.
وی افزود: روند اجرای طرحهای آموزشی در مسجدسلیمان بهخوبی طی میشود، اما چالشهایی در اجرای آنها وجود دارد و امیدواریم دستگاههای اجرایی برای رفع موانع و تسریع در بهرهبرداری از این طرحها، بنیاد علوی را حمایت کنند.
استفاده از سازه نوین AAC در پروژههای آموزشی
مدیر طرحهای عمرانی بنیاد علوی در خوزستان با اشاره به بهرهگیری از فناوریهای نوین در ساخت مدارس گفت: بخشی از طرحهای آموزشی در حال اجرا با استفاده از سازههای نوین AAC احداث میشوند که بهدلیل وزن سبک، مقاومت بالا در برابر زلزله، عایق مناسب حرارتی و صوتی، مقاومت در برابر آتش و سرعت اجرای مطلوب، از فناوریهای روز و کارآمد در حوزه مدرسهسازی به شمار میروند.
شیعهزاده بیان کرد: بنیاد علوی با رویکرد محرومیتزدایی و تحقق عدالت آموزشی، اجرای این طرحها را با جدیت دنبال میکند تا دانشآموزان مناطق کمبرخوردار از فضاهای آموزشی ایمن، استاندارد و باکیفیت بهرهمند شوند.
سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای جایگزینی ۳۶ مدرسه سنگی در خوزستان
وی افزود: در راستای ارتقای زیرساختهای آموزشی، توسعه عدالت تحصیلی و ایجاد محیطی ایمن برای دانشآموزان مناطق محروم، طرح جایگزینی مدارس سنگی در استان خوزستان با حمایت بنیاد مستضعفان وارد فاز اجرایی شد.
شیعهزاده اظهار کرد: در مجموع ۱۷۷ کلاس درس استاندارد در این طرح ساخته خواهد شد که امکان تحصیل ایمن، باکیفیت و پایدار برای بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ دانشآموز در این مناطق را فراهم میکند.
مدیر طرحهای عمرانی بنیاد علوی در استان خوزستان با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی این طرحها گفت: این پروژهها با اعتبار سه هزار میلیارد ریال در شهرهای لالی، اندیکا، اندیمشک، باغملک، رامهرمز و مسجدسلیمان در حال اجرا هستند و پایان شهریورماه سال جاری به بهرهبرداری خواهند رسید.
شیعهزاده با اشاره به اینکه در دوران جنگ تحمیلی، سومین عملیات برچیده شدن مدارس سنگی اجرا شد، بیان کرد: این طرح با هدف نوسازی و بازسازی مدارسی که بهدلیل فرسودگی شدید، ناایمن، غیراستاندارد و غیرقابل استفاده هستند، آغاز شده و تمرکز آن بر مناطق کمبرخوردار استان است.
به گزارش ایرنا، از یکهزار و ۲۰۰ کلاس درس سنگی در خوزستان، با اقدامات انجامشده از سال ۹۹ تاکنون، در حال حاضر همچنان ۵۰۰ کلاس درس سنگی باقی مانده است.





