ثبت بیش ۱۱۸ هزار تردد از مزر های خوزستان
ثبت بیش ۱۱۸ هزار تردد از مزر های خوزستان
میزان تردد از این مرز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته است.

 سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان از ثبت روزانه بیش از ۱۳ هزار تردد زائران از مرز شلمچه از ابتدای ماه محرم تاکنون خبر داد و گفت: میزان تردد از این مرز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، یزدان خسروی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۲۷ خرداد تا دوم تیرماه امسال، در مجموع ۱۱۸ هزار و ۳۰۴ تردد از مرزهای خوزستان به ثبت رسیده است.

وی افزود: حدود ۸۲ درصد تردد زائران از طریق مرز شلمچه در شهرستان خرمشهر و بیش از ۱۸ درصد نیز از مرز چذابه برای زیارت عتبات عالیات انجام شده است.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به پیش‌بینی افزایش بازگشت زائران در روزهای آینده گفت: روند بازگشت زائران از پنجم تیرماه آغاز می‌شود و اوج ورود آنان به کشور و عزیمت به مبادی اولیه سفر در روزهای ششم و هفتم تیرماه خواهد بود.

خسروی همچنین بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات به زائران تاکید کرد و افزود: امکانات و زیرساخت‌های لازم برای تسهیل تردد و ارائه خدمات رفاهی در مرزهای اربعینی استان فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، مرزهای شلمچه و چذابه در خوزستان از مهم‌ترین گذرگاه‌های زمینی تردد زائران عتبات عالیات به شمار می‌روند. این ۲ مرز علاوه بر ایام اربعین حسینی، در مناسبت‌های مذهبی از جمله ماه محرم، تاسوعا و عاشورای حسینی نیز شاهد افزایش تردد زائران هستند.

شلمچه به دلیل نزدیکی به شهرهای زیارتی عراق، سهم عمده‌ای از تردد زائران را به خود اختصاص داده و هر ساله دستگاه‌های اجرایی استان با اجرای طرح‌های ویژه، نسبت به تامین زیرساخت‌های حمل‌ونقل، خدمات رفاهی و مدیریت تردد در این مرزها اقدام می‌کنند.